Rady do podnikání od těch nejpovolanějších

04. 08. 2015

Není nutné, abyste si na všechno přišli sami. Inspirujte se výroky úspěšných, kteří vám mohou poskytnout cenné rady. Ostatně proč ztrácet čas vymýšlením toho, co už bylo vymyšleno?

„Kdybych měl posledních pět dolarů, tak tři z nich věnuji na reklamu.“ Henry Ford

Reklama je v dnešní době zcela zásadním prvkem úspěchu a nevyhnete se jí. Neznamená to však, že do ní musíte investovat závratné sumy. Podstatné je vynaložené peníze investovat efektivně, oslovit reklamou právě vašeho zákazníka, a ne stovky či tisíce lidí, kteří vůbec nejsou vaší cílovou skupinou.

„Lepší je objevit trh a až potom se zabývat produktem, nikoli naopak.“ Timothy Ferriss

Ještě než se pustíte do podnikání, je ideální sestavit si podnikatelský záměr, důkladně analyzovat trh, konkurenci, a slabé a silné stránky, kterých můžete využít. Čím více se připravíte předem, tím méně budete riskovat v budoucnu. Je třeba zjistit, zda není trh již přesycen, kde se naopak skrývá příležitost pro vás, a té pak využít.

„Trvá 20 let dobré jméno vybudovat a 5 minut jej ztratit. Když si to uvědomíte, začnete dělat věci jinak.“ Warren Buffett

Pracujte na tom, aby s vámi zákazníci byli spokojení. Nejen že se k vám vrátí, ale přivedou i své přátele. A navíc v dnešní době, kdy má internet obrovskou moc, si nespokojení klienti velmi rádi postěžují v diskuzi nebo na sociálních sítích, a napravovat škody na dobré pověsti vás bude stát mnohem víc úsilí, než předejití tomuto problému.

„Bez vize je váš luxusní plánovací zápisník jen hromádkou drahého papíru.“ Shenee Howard

Na začátku podnikání si stanovte také vizi, definujte si, kam chcete vaši společnost směřovat. Od této představy pak budete odvozovat konkrétní cíle. Pokud se budete na vizi soustředit, zabráníte tím, abyste uvízli ve vykonávání nepodstatných činností a přestali firmu vést.

„Ať je strategie jakkoli krásná, občas je dobré se podívat na výsledky.“ Winston Churchill

Vzletné pojmy a představy vám nezajistí ani úspěch, ani s nimi nezaplatíte mzdy. Soustřeďte se na skutečné výsledky a konkrétní čísla. Ať už to budou prodeje, efektivita reklamy nebo (ne)splněné sliby vašich partnerů a dodavatelů.

Další inspiraci naleznete zde. http://www.podnikatel.cz/clanky/10-pravd-o-podnikani-ktere-by-se-mely-tesat-do-kamene/